Gezonde lunch: couscous met avocado & geroosterd brood met hummus

Na een lekker rondje te hebben hardgelopen in de ochtend had ik vandaag zin in een lekkere én gezonde lunch. Avocado en hummus staan bekend als superfood en bevatten essentiële voedingsstoffen. Dit lunchrecept is daarom een echte gezonde aanrader!

20140720-141646-51406466.jpg

Dit heb je nodig (voor 2 personen):
– 100 tot 125 gram couscous
– een halve courgette
– 1 avocado
– wat zongedroogde tomaatjes
– olijfolie, een scheut citroen/limoen, peper en zout

en voor het brood:
– 2 geroosterde boterhammen
– een bakje hummus (hummus kun je natuurlijk ook zelf vers maken!)

Bereid de couscous volgens de verpakking. De lekkerste couscous komt van de toko vind ik zelf. Sinds kort hebben ze mijn favoriete couscous van de toko ook bij de AH op de hoek, tussen de Halal-spullen. De lekkerste couscous moet je over het algemeen niet koken, maar een minuut of 10 wellen in gekookt water.

Vóór het wellen van de couscous gooi je er een flinke scheut olijfolie en een flinke scheut citroen/limoen in en voeg je peper en zout toe. Tijdens het wellen snij je de courgette, zongedroogde tomaatjes en de avocado in stukken. Daarna rooster je het brood en besmeer je het met een lekkere laag hummus. Als de couscous klaar is roer je de gesneden groenten erdoor.

Eet smakelijk!

Linda R.

Linda | 34 jaar | moeder van zoon (5) en dochter (2) | houdt van internet, gadgets, koken en eten, DIY, reizen, hardlopen. Oprichter van VoorJouGespot.nl.

Facebook comments

About Linda R. (136 Articles)
Linda | 34 jaar | moeder van zoon (5) en dochter (2) | houdt van internet, gadgets, koken en eten, DIY, reizen, hardlopen. Oprichter van VoorJouGespot.nl.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


plaats een link naar jouw laatste blogpost